14 Kasım 2010 Pazar

Sirkeci Postanesinde I.Kattaki ilk nobetime uyaniyorum......

Uc Eylul, sonbahar
mektubundan bihaberdariz,
Sirkeci'de Mavi Kubbeli bir tapinakta soluk aliyorum
ustunde Sirkeci Buyuk Postane yaziyor
birinci kattaki telgraf mudurlugune cikiyorum
hergunku rituelime sadik kalarak
gorevli memurun,
bana ait zarfi uzatmasini bekliyorum
sirtim Art Nouveau tapinaga donuk,
gozlerimde kent silueti...........

Karsimdaki gorevli memur bir Osmanli zerafetinde
yok efendim yanitinin beni surukleyecegi hezimetin agirligina paralel
yol acacagi sismik cokuntuye beni hazirlamak adina
sesinde huzzam makaminda bir huzur beliriyor
digerleri buna cok uzak,
aslinda dokuz Eylul'e alti gun,
yedi saat
37 dakika
ve bir kestane sekeri
var.............

Oysa neden ben ayni kaderi paylasamiyorum?
Hariciye Naziri Fuat Pasa'yla
mujdeli haber Kirimdan,
Sivastopol'dan inerken Istanbul sularina
tarihler
bin sekizyuz 55'i gosterirken
9 Eylul'de......


herneyse, bir sigara yakiyorum
basamaklara duserken kuller
ve kentin tozlari
karsimda
Art Nouveau bir tapinak
tum inceligi ve zerafetiyle
duskun,
kuskun
ve suskun.....

V.Horta hortlayacak sanki
St.Gilles geceleri ne hayra ki,
ya da Otto Wagner'in
soguk Viyana'si geciyor yanimdan...........

Oysa ben Sirkeci'de
adamakilli ayigim,
Art Nouveau tapinagin karsisindaki basamaklarda
seni bekliyorum,
seni bekliyorum.....................



3Eylul 2010 & Istanbul , C.CERIT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder