27 Şubat 2011 Pazar

yine gonlumun gemisi kirilarak sahile vurdu......

A.Ilhan'dan kalan bir gundu,
yasamaya cabaladigimiz
yagmur taneleri ince sicimler halinde
Putney uzerinden
Thames kiyilarina dusuyordu,


tek kollu bir adam geciyordu omrumuzden
icimden olesiye  sarhos olma istegi.....
nedensizce,

sonra sen geldin,
bilmedigim, unutulmus bir limon aksaninda

bana Istanbul hikayeleri anlatan,
icinden baliklar gecen,
icinden ruzgarlar gecen,
icinden kizil bir adam gecen,
suz-i dilara makaminda
yaridan fazla bir III.Selim gecen,

icinden zaman gecerken
ozlemle basedilmek zorunda birakilan

Iste oyle bir gundu,
icinden icim gecen,
gectikce icine cekilen,
elimin havada asili kalisina taniklik ettiren.....


oyle bir gundu,
Sen ve Ben henuz yoktuk,
digerlerinin hikayelerinin icinde ,
birbirimizi bulmaya calisan......

bilmedigimiz
pekte karsi koyamadigimiz.....
bir cekim merkezine  suruklenirken,
sen bana beni
ben sana seni,
anlatmaya oykunurken,

bir ara Proust oturdu yanimiza,
bir diger noktada Tanpinar'la gozgoze geldik.....
onlar konustular, biz dinledik...........
kac ruya, kac uyku terkettik....

sonra sen kahramanlarini dizdin karsima.....
yanilmiyorsam Seyh Galib olmali
bir digeri seni cilgina ceviren Selim,
ve uclunun son kahramani,
collerde kaybolan Dede Efendi,
bende ayni yazgiyi paylasan,
Portekiz Krali, 
Dom Sebastião I, Desejado,yu dusundum bir ara,
ama bunu sana soyleyemedim,
aklimdan gecenlerle, onlari bulusturan neydi?
Alcácer Quibir Meydan Muharebesi,
Uc Kralin hikayesi degil miydi oda? 
Uc Kral savasindan kim zaferle ayrilmisti?


Mahserin uc atlisi gibiydiler......
ben Okyanuslar Ansiklopedisini cikardim,
onlari nereye koyacagimi bilmiyordum.....

bir fadistanin cigliklari Atlantik'te yankilandi....
bir misra dustu,
onu yakalamam zordu,
Yine zevrak-ı derunum kırılıp kenare düştü.....
tum bunlarin ustune
Limonciyan henuz tesrif etmemisti.....

sonra koseden Mumtaz gecti,
Kanlica'da iskelede Nuran,
pesisira.....


sonra yuregimin tam orta yerine
Sehzadebasi Camii oturdu.....
iste oyle soguk bir kis gecesi,
Sen geldin.....
Senden geriye kalan simdi bu satirlar,
bir Arnavutkoy hikayesi,
Tanpinar
ve Istanbul'un Erguvanlari.....
ben elimde Machiavelli,
yollaliyorum,
izimi kaybettirmem zor olmamali.......


II/ II/ MMXI LONDON

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder