7 Haziran 2010 Pazartesi

Uppsala'da bir Geyik


Uppsala’da bir Geyik


dunden bugune,
ruhum yol aliyor
organize serserilik teritorilerinde
babamdan miras kalan,
hic tanimadigim adamdan,
Uppsala’da buluyor beni
kuzey kutbuna yakin
biryerlerde
saatlerdir direksiyon basinda,
uykusuz,
durmadan seker yiyorum,
lanet batmayan bir gunesin ortasinda
ilerliyorum,
yildizlar dusuyor,
tutamiyorum
kafamda soru isaretleri
Meandros’tan adam Uppsala’ya gider mi?
Araba ilerliyor,
bilmedigim bir yolda,

bir geyik kesiyor gercekligi,

Uppsala’dan cikis yok,
denize ulasmak ne mumkun,
her adamda babama ulasmaya calisirken
onu ararken,
sevisirken diger adamlarin yalnizliklariyla,
tenime gecerken kokulari,
onlarin tatminsizligiyle,
her sevisme sonrasi,
kafamda ihanetin bedeni,
dolasiyor,

aradiginiz aboneye suan ulasilamiyor,
diyor ahizenin ote ucundan,
oykum burada bitmiyor,
sürüyorum,sürüyorum,
sürünüyorum....
yollar bitmiyor,
kahretsin gece olmuyor
bu lanet Uppsala kasabasinda...
nasil bir sey bu
rotasyonu olmayan bir eksende,
kafam allak bullak,
icmedim, ama kanimdaki alkol orani tavanda,
kozmik bir macchiato,


Josephine Baker caliyor
confession, confession
bir Geyik yol ortasinda,
durmus bana bakiyor,
saate 121 kilometrelik bir hiz,
Geyik bana bakiyor,
kimildamiyor,
carpmamak icin kiriyorum direksiyonu,

direksiyonda ters bir aks,
arabayi bir agaca carpiyorum,
gecmisimi,
ruhumu,
nasil olur hicbir film karesi gecmiyor
gozumun onunden,
demek ki yalanmis diyorum

komik, burnum bile kanamiyor,
arabadan ciktigimi hatirliyorum,
Geyik karsimda bana bakiyor,
sonra San Sebastian beliriyor,
Ne Boticelli betimlemesine benziyor
ne de Guido Reni
Sanki bir Durer portresinden firlamis gibi,
bambaska biri,

Hey, Sebastian diyorum,
dokunuyor dudaklariyla,
bir beyaz yaz gecesinde,
mor sumbuller aciyor ellerinde,

Bos yolda,
Gozden kayboluyor,



Adini bile hatirlamadigim bir hava limanindan,
Ilk ucakla donuyorum hayata,
Manhattan guzel gokuzuyor Brooklyn sirtlarindan
parkta hersey guzel,

Bir trampez ustasi soruyor,
Babaniz nasil icerdi kahvesini?
O an
bir geyik geciyor calilarin arkasindan....
San Sebastian,
yanitlamak icin dogruluyorum,
Macchiato……....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder