6 Kasım 2011 Pazar

EMIRGAN

EMIRGAN
Emirgan’da yagmur yoktu bugun,
ne de sahile yanasan yasli vapur,
ne de sahile yansiyan kentin silueti,

icimde bir cosku
Annem sanki icimde olmali
ben degildim, cok yabanci
ve cok tatli…..
uzun sure tuttum icimde bu yeni guzu
annemin olduguna kanaat getirdim,
sonrada kanat taktim
ad taktim kendi kendime
herzamanki gibi
cocukken cizdigim hayal ulkerindeki
hayal kentler gibi
hayali kralliklarimin mutlu cocuguydum ben bir zamanlar


yabanci bir adam vardi yanimda,
Breton olmali,
zeki bulmadigim bir adam,
kolay, kirli ve gereginden fazla salla pati
oldugu gibi olan seyleri sevmeme ragmen
beni yinede rahatsiz eden,
uzun sure dusundum durdum,
bulmaliydim
huzursulugumu yaratan noktayi,
kendimi temize cekmeliydim,
bu faali mechul supheden,
kendimi duze cikarmaliydim,

oysa ki hicbir nedeni yoktu,
anladim ki incelikler yuzunden,


sacma dialoglar ortasinda,
Atli koskun bahcesinde sigara ictik,
guz gelmisti,
Kurbagalar golde Basho’yu hatirlatiyordu,
Baykuslari koruda gorememenin verdigi
hayal kirikligida cabasi
Caba Teyze’ye ne olmustu acaba?
Anneannem oleli yuzyilllik bir yalnizlik girmisti,
Ben artik hesaplamayi untmustum….


Luck Strike iciyorum bugunlerde
fena halde Ay coregine dadandim,
sokakta bagcigim cozulmuyor artik,
mektuplari pulsuz yolluyorum,
yine Gotlar Sütununa ugramiyorum,
Sake'siz ve
Sakabe San’siz
yasam yok artik


Emirgan’da bana bir haller olmustu,
Elimden tutsa bin parcaya ayrilabilirdim,
Vapur o gun kiyiya hic yanasmadi,
ne de ben o gun aglamadim…..

o gun,
Emiragan’in yedi ayri hali vardi,
Icimden gecen,
Yedi tepeli kentte, yedi eylul’de
Yedi farkli noktada kilitlenen,
Yedi noktadan kirilan ……

emirgan, l'été indien , MMXI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder