19 Eylül 2012 Çarşamba

FAİLİ MEÇHUL

FAİLİ MEÇHUL


adını koyamadığım
içine sığamadığım
bir başkası vardı
içimde saklanan
git desem de aldırmayan
ne yapacaktım ben böyle
hiç bilmiyordum
tek bildiğim bir türlü beni bırakmıyordu
bin türlü numaralar da işe yaramıyordu


acı çekmekten yorulmuştum
kelimelere teslim olmaktan başka çarem de yoktu
yazmaktan başka bir şey gelmiyordu elimden
başka bir yol gözükmüyordu
tesellisi olur muydu açmamış manolyalar
birgün beni ıslak bir kaldırım kenarında buldular
dedektif cinayetten şüpheleniyordu
ama elinde bunu doğrulayacak hiçbir ipucu yoktu
herkes bu esrarengiz adamın ölümünün ltında
yatan sır perdesini aralamak istiyordu…

hatta o gün öğleden sonra uğradığım Gramafon Tamirhanesine bile uğradılar

uzun uzun garip adamı sorguladılar
sonra oradan aldıkları bilgiyle
Denizciler Kitabevine gittiler
evet buraya uğradı ve birkaç gravüre baktı ve çıktı yanıtı
Komiser Amiri Tekin’ni pekte memnun etmemişti
ee sonra nereye uğramıştım…
aslında benim Marika adlı bir arkadaşım vardı
belki ona sorsalar o yanıtı biliyordu…
dedim ya dedektifler hiçbir işe yaramıyordu…
sonra kaldığım Hotel Dakar İtalya’ya
bir hışımla daldılar
resepsiyonist şaşkın, uykulu
evraklara baktılar
odaya çıktılar
oda boştu
masada kırmızı bir kalem vardı
üzerinde elementary my dear Watson yazıyordu
mavi bir nokta çizilmişti masanın üzerine
Tekin kendi kendine cevaplarını veremediği sorular soruyordu
evet doğru burada kalmış
neden acaba,
bazı zaman insanların otelde kalabileceğini pekte tasavvur edemiyordu
Tekin çok Tommix Texas okumuştu…
Tekin tekinsiz işler üzerindeydi
Bunu kendide biliyordu
Ama bu onu pekte rahatsız etmiyordu….



Tekin yerleri kokladı
bir şey bulamamıştı
o hışımla çıktı
soluğu orospu Nalan’da aldı
kızın canını acıtıyordu
kız gıkını bile çıkarmadı
hoşuna gitmedi bu
bir sigara yaktı,
Nalan’da yaktı
ceketini aldı çıktı


ıslak yolda sigarasını içine çekiyordu
Tarlabaşında bir ara sokakta gözden kayboldu
ertesi gün Tekin’in cesedini
Hasköy ’de bir depoda buldular…
avucunda mavi bir nokta …


üç gün sonra dosya kapanmıştı
üstünde faili meçhul yazıyordu….
bulamamışlardı katili
mavi nokta neydi?
Neden mavi noktalar işaretlenmişti?
kimsenin aklına gelmemişti şiirlerimi okumak
kalbime bakmak
kalbime bir anjiyo yapmak
aslında cinayeti ben görmüştüm
ama nasıl olurda suçumu üstlenirdim
hem ben bir ölüydüm artık….

c.cerit MMXII/VII IST



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder