19 Eylül 2012 Çarşamba

BÜLBÜLDERESİ CİNAYETİ, YAZIYOR YAZIYOR




bazı günler mezarlıklarda bulurdum kendimi,
en çok ilgimi çekende Bülbülderesi mezarlığı olurdu…
oysa Üsküdar, Scutari olmaktan çıkalı yüzyıllar geçmişti…


dedim ya bu aralar üstüme nekrofili belası bulaşmıştı
agarofobide cabası
başım fena halde dertteydi…


bazı akşamlar Feriköy’de Latin mezarlığında, bir şapelde
Charles Baudelaire okurdum
kimi zamansa Aşiyan'da bir erguvan altında soluklanırdım
pazartesi Tanpınar’ın başında kitap okurdum...
Nuran’ın çıkıp gelmesini beklerdim
çok gören olmuştu
ben kalktıktan sonra bir kadın gelirmiş
sonra ağlamaklı bir halde sahildeki iskeleye koşarmış….
bir tek pazar uğramazmış
sormayın neden….


salı boş boş yürürüm kilometrelerce
kimi zaman bir kitabeye rastlar
ne olduğunu anlamaya çalışırdım....
neden buraya dikilmişti
o an anlardım
eşyanın tabiatına
aykırı durmanın cazibesini
yıkılırken üstüme Santa Maria Katedrali….
kimi zaman köşebaşlarında unutulmuş su yalakları,
nişantaşları, yıkık dökük kitabeler….
bende kendiliğinden vücut bulmuş hikayeler gibi
çıkar önüme dikilirlerdi
bende her kişisel hezimetin sonrası
dikerdim kendi taşlarımı
kentin farklı tepelerinin üstüne
sonrada ağlama duvarları örerdim üstlerine
ağladığım yerler haritası bile çıkarmıştım
utanmasam bunu yayınlardım ama
ünüm heryanı sarmıştı çoktan
yakışık almazdı bu medeni gaflet
usulca ilave ettim
bunu bir de kendi coğrafyama


çarşamba Papa Roncalli sokağında bir çıkmaza saparken
yaseminlerle çevrili bir yol beni alıkoyar
Vatikan bahçesi sanki hiç bitmeyecekmiş
gibi durur gözümün önünde
oysa içimde garip dörtlüklerin
bitmemiş son halleri
gibi bir rüzgar eser


Perşembe yağmur var
kime ne
cuma ıssız
cumartesi kimsesiz,
İzmir’de Kançeşme yolu üstünde
yağmalanmış bir Musevi mezarlığı var
bilmem bilirmisiniz
oraya da gittim tabii
bunu sorgulamanız beni tanımadığınıza delalet
ama daha çok yol var…
Selanik’te ayrı bir hüzün dolanıyor bu gece
sokakta bir çığlık
Bülbüldere mezarlığında bir dönme ….
eski filmlerde olsaydı
yazıyor yazıyor
mezarlıkta bir dönme ölü bulundu,
yazıyor yazıyor
cinayeti yazıyor….

c.cerit 7MMXII EAST


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder